Isnin, November 08, 2010

Menongkat Langit

apa kau cari
apa kau gali
tak muat kanan kau sumbat kiri
jangan haloba kelak makan diri
kubur kata mari
kau tuli tak peduli

apa kau suka
apa kau bawa
tanah saujana sekangkang kera
harta merimbun geran berjela
kain kapan tak berapa ela
kelam berbaring suka tak suka

susun harta mu
pacak takhta mu
biar tersua awan nan biru
moga capai hasrat menderu
menongkat langit igau mimpi mu...

~ amri abd rani ~


14 pemurah tinta:

kiwi berkata...

pak wi esok kiwi exam..wish me luck

Amri Rani berkata...

Kiwi :

moga sukses....
wat betul2..biar jd betul....
baru betul....hehe

cemomoi berkata...

belum tiba masa selalu tak terasa bila dah kena baru terjera

Amri Rani berkata...

dah terhantuk...
baru terngadah...

gitu laa kita ni...
moga jauh dr sifat yg sebegitu...

diana berkata...

hakikat ni pak wi..
asyik tak cukup je.
dapt banyak ,nak lagi banyak..

aNnE berkata...

manusia jrg nk bsyukur dgn pe yg diorang ad...

simply nana berkata...

manusia kan pak wi...sentiasa x puas dengan ape yg ade..sentiasa nak lagi, nak lagi dan nak lagi...bersyukur dengan segala yang ada...alhamdulillah...

Tomato Gurl's Life berkata...

manusia skang susah nak bersyukur dgn apa yg ada..terlalu leka menongkah arus kemodenan hingga terleka kain kapan tak cukup ela..

betul ke komen cik tom ni? ;)

Seri Bahasa berkata...

sifat manusia memang tak berubah sejak dulu lagi. apa yang dimiliki sentiasa tak puas selagi tak melebihi orang lain.

Amri Rani berkata...

Diana,aNnE (aNySs),Nana & Seri :

Kita irihati, dengki, xpuashati, xbersyukur, tamak, hakikatnya begitulah sifat buruk yg mngkin ada pd kita...sama2 lah kita kikis dr jd darah daging...Pakwi nasihatkan pd diri Pakwi sndiri dan mngkin pd sahabat yg faham....InsyaAllah...

Cheqna berkata...

Pakwi,

terimakasih nasihat Pakwi..

Tiba masa pergi kembara
Kain putih yang dibawa
Bersama amalan semasa usia
Serta doa sanak saudara...

(Baru mengalami kehilangan 3 saudara terdekat kepada 3 kenalan yang rapat pada hari Ahad/Isnin..)

Amri Rani berkata...

sama2...

mninggal ke...? xcident...?
Al Fatehah...

Cheqna berkata...

Meninggal (selepas ops, sakit jantung dan sakit tua)..khabaran yang bertimpa2 diterima..

Amri Abd Rani berkata...

Cheqna :

perlukan ketabahan
perlukan keimanan
moga yg brlaku mberi amaran
moga yg trjadi penuh pengajaran.

Related Posts with Thumbnails
Kepunyaan amrirani. Dikuasakan oleh Blogger.