Jumaat, November 12, 2010

Cinta

tadi sewaktu pergi

lepas makan di warung kopi

sambil belek berita

banyak yang aku baca

aku melintas di istana mu

barangkali ingin lalu


tadi sewaktu kembali

lepas makan sembang di pekan

sambil cuci mata

tertikam habuk kota

aku melewati anjung mu

barangkali ada rindu


tadi sewaktu petang

lepas mandi rehat di rumah

sambil menonton tv

banyak acara luar negeri

aku menyusuri beranda mu

barangkali ingin ketemu


tadi sewaktu malam

lepas solat isyak sendirian

sambil mengadah ampun

banyak dosa merimbun

aku melamun di jendela

barangkali ada putik cinta

gemersik risik membisik...


~ amri abd rani ~


15 pemurah tinta:

aNiS tHe BumbleBee berkata...

Pakwi,mata masuk habuk,nnti letak eye-mo ye.hihihi!

Amri Abd Rani berkata...

tiup pong bleh...
jimaaaaatt....hehe

apezs shah berkata...

i follow u.. nice laa kata2 nie..;)

aNnE berkata...

menarik!:D

Seri Bahasa berkata...

kalau ada jodoh walau banyak rintangan pasti berjumpa juga.

Amri Abd Rani berkata...

Kalau dah jodoh xkemana,
hilang kabus nampaklah ia...

Nancy Poh berkata...

hello Pakwi..thanks kerana sudi memberi komen membina ye..puisi cinta utk siapa tu Pakwi???

Amri Abd Rani berkata...

Nancy :

sajak ni cuma mnghayati perasaan seorang kawan....Pakwi xleh dah, nti kne tdo luar...hihi

Faisal FA berkata...

xtaw ar cara nak bc puisi2 ni..huhu

simply nana berkata...

sungguh puistis puisi ini, pak wi jangan tersasar, kang senduk atas kepala..hik3. puisi untuk saya tak ade ker?hik3

Amri Abd Rani berkata...

Faisal :

cuba lah memahami, amik ms ckit...

Nana : bahaya tuh....haha

Cheqna berkata...

Pakwi,

rasanya sajak ni macam lebih kurang kata kawan, "tak dapat tengok tuannya, dapat tengok bumbung rumahnya pun jadi"

betul ke?..hehe..

:-)

Amri Abd Rani berkata...

Cheqna :

Yup....lebih kurang la tu..
mula2 lalu, pastu rindu, pastu ingin brtemu...cinta la tu....

kiwi berkata...

pak wi..kiwi confius..ap beza sjak ngn puisi..huhu..dh lupe

Amri Abd Rani berkata...

SAJAK ialah sebuah hasil puisi moden yang tidak terikat dengan ciri-ciri puisi Melayu tradisional seperti pantun, syair, gurindam, seloka dan seumpamanya. Manakala puisi ialah semua jenis karangan berangkap termasuklah sajak...(kutip dr DBP)
pendek kata : sajak bahsanya tidak berbunga, puisi bahasanya lebih berbunga dan indah...

Related Posts with Thumbnails
Kepunyaan amrirani. Dikuasakan oleh Blogger.