Rabu, November 17, 2010

Kaabah

berjuta tamu agung
berjuta lambaian
sendiri mengemudi
sejarah dan sunnah
suruh dan surah
atas kami hamba Mu

tika ini kau berbaju baru
kiswa bersulam emas
kalam Allah tersongket indah
dikelilingi tawaf
dikelilingi insaf

tika ini kami lemas
tika ini kami cemas
kabulkan kami Ya Allah
Mabrurkan kami Ya Allah
kami sahut
kami turut
ajaran benar Mu Ya Allah...

~ amri abd rani ~

9 pemurah tinta:

kiwi berkata...

bile la kiwi bleyh g mekah ni..hehe

Nancy Poh berkata...

memang dalam maksudnya puisi bertajuk Kaabah oleh PakWi ni..semoga Kiwi pula boleh cepat2 g mekah ye..

Poyaty berkata...

hurmm, menyentuh hati sajak pak wi yang ni. saya suka :D

Tomato Gurl's Life berkata...

teringin sgt nak jejak kaki ke tanah suci kaabah...

pakwi tnet slow ni..tgl jejak sini je...smix xload..

CaraLov3 berkata...

*like*
=)

Amri Abd Rani berkata...

Kiwi : Ada niat..insyaAllah smpai..
Nancy Poh : TQ...
Poyaty : Cuti skolah dah ni..ada kat kg ke..?
Cik Tom : Pakwi punya tenet pun slow jugak...
Caralov3 : TQ...

kiwi berkata...

tp msti pak wi yg g dulu..hehe ^^

miss nina berkata...

insyaallah pakwi, sama2 berdoa semoga Allah memudahkan jalan kita menjadi tetamu-Nya..amin

Amri Abd Rani berkata...

Moga dpt ke sana sbelum mata trpejam rapat...

Related Posts with Thumbnails
Kepunyaan amrirani. Dikuasakan oleh Blogger.