Sabtu, November 06, 2010

B a n j i r

datang lagi
takdir Ilahi
membasah bumi
menenggelam isi
menyuci daki

semua riuh
semua gemuruh
kerja tertangguh
tidur bersimpuh
hati terseliuh
bimbang dirempuh
air keruh
gagah merusuh

ini sedikit
ini secubit
dugaan membingit
jangan tercirit
jangan menjerit
musibah berdikit
susah melekit
Tuhan uji cuma secuit

~ amri abd rani ~

13 pemurah tinta:

Cheqna berkata...

sesuatu musibah dijadikan peringatan supaya kita tidak lupa dan lalai daripada mengingati-NYA.

simply nana berkata...

setiap yang berlaku ada hikmahnye...terpulang pada kite untuk mengupasnye..yg baik dijadikan tauladan dan yg buruk djadikan sempadan...

Tomato Gurl's Life berkata...

sokong komen nana ;)

Amri Rani berkata...

Benar semuanya :

Yg baik jd teladan..
yg buruk jd sempadan...
Yg baik dtg dr ALLAH...
yg buruk adalah kesilapan sendiri...

cemomoi berkata...

amboi main bah ye...

ada pengajaran dari setiap yang terjadi, baik atau buruk tetap suatu ujian

Amri Rani berkata...

Waahhh...

Tn Haji Cemomoi dah selamat kembali..
mesti byk citer yg hebat ni....

diana berkata...

ujian untuk kita..
yang pasti akan ada tertewas dengan ujian in..

Amri Rani berkata...

moga yg tewas brtambah kuat imannya...
moga yg menang brtambah kuat syukurnya...

Seri Bahasa berkata...

selama di sabah tempat seri tak pernah banjir. cuma kawasan kebun naik air kalau hujan 3-4 hari itu pun cuma bertahan sehari je.

kiwi berkata...

bestnye main bnjir..tp tkot ad linth ke cacing ke..memg trauma la..huhu

Amri Rani berkata...

kecik2 dulu suka main banjir...
tp main kwsn yg tohor je....
main kapal kertas yg dibuat dr suratkhabar....
lintah geli gak...hehe

Cheqna berkata...

Teringat first time mengalami banjir masa kecik2 dulu, mula2 berpindah ke Kelantan..kat sekolah(rendah) banjir..mengharung air nak ke kelas..petangnya pergi "berpesta" kat jalan yang banjir..mujo airnya tak tinggi dan tak memudaratkan..

:-)

Amri Rani berkata...

Cheqna :

Seronok tu...
kecik2 dulu kita main banjir dgn main hujan...xdemam pulak yaa...anak2 skrg ni xleh kne hujan...demam la..selsema laa...manja sgt kot....ntah laa...

Related Posts with Thumbnails
Kepunyaan amrirani. Dikuasakan oleh Blogger.