Jumaat, Ogos 13, 2010

Isteri Ku

Ramadhan yang ceria
isteri ku kerja
letih hadap komputer letih puasa
pergi kerja petang balik tergesa
singgah bazar penuh manusia
cuma nak cari kuih sebiji dua
buat sendiri tak terkejar masa
lagi pun dia memang tak biasa
tak pandai pun ya.........(hehehe)

Malam terawih bersama
aku jadi imam jadi ketua
anak anak ikut saja
memang tak lawan orang tua
senanglah aku...kurang sakit kepala
moga sampai bila bila
dia orang menurut segala
selagi tak canggah Tuhan Yang Maha Esa

Sebelum subuh dah di dapur
panaskan lauk hangatkan sayur
maklumlah nak bersahur
kalau tak....subuh dekat nak Zuhur..........(hehe...acah je)

Begitulah perempuan
kasih sayang sepanjang zaman
sanggup segala demi keluarga idaman
menurut perintah tak pernah lawan
moga jodoh berpanjangan


~ amri abd rani ~

11 pemurah tinta:

Cik Jari berkata...

bagus pakwi....hargai isteri....



muga kebahagian ke hujung nyawa.....

salam ramadhan buat pakwi sekeluarga

Amri Rani berkata...

TQ Cik Jari....

Moga Cik Jari pun begitu jugak...
dan rajin2 lah jari tu ketik2 kat sini...

AUR berkata...

Baguih PakWi ni.. Tu la...kekadang bila pikir balik...Tak sanggup nak buat keje mcm diorang..

Kita ni (suami) kalau anak nangis memalam... Sabaaar je...buat2 xdgr.. Last2 diorg jugak la yg bangun...hehehe...

Amri Rani berkata...

Perempuan yg bkerja mmg letih...balik terus ke dapur...kalau lauk beli pun, yg lain2 nk kena buat jugak...
Sebab itu lah Syurga bawah telapak kaki IBU...bawah kaki Pakwi ada selipar je....

aNiS tHe BumbleBee berkata...

salam singgah..hehe..tertarik baca seloka ni..

Amri Rani berkata...

Nanti singgah lagi deh....TQ

Tomato Gurl's Life berkata...

sweetnye puisi utk isteri...

Amri Rani berkata...

ni seloka je Cik Tom....

i amsterdam berkata...

alhamdulillah... muga bahagia dunia akhirat

Amri Abd Rani berkata...

amin

toyolkiut berkata...

lawanya isteri pakwi..
alhamdulillah..
moga bpanjangan jodohnya dunia dan akhirat..

Related Posts with Thumbnails
Kepunyaan amrirani. Dikuasakan oleh Blogger.