Khamis, Ogos 19, 2010

Visitor (Flag Map)

Asalamualaikum.....

Malam ni aku tak nak berseloka, bersajak juga berpuisi...
malam esok lah...
malam ni aku nak beritahu 1 tips....
mungkin penting pada engkorang....mungkin engkorang dah tau...
kalau engkorang rasa penting, engkorang buat laa...
jumlah visitor ni bukan apa, semangat bagi kita utk terus berblog....
tips ni berkaitan dgn Visitor (Flag Map)...
Lagi pun, semenjak 2 bulan aku duduk kat PUISIPAKWI ni...
bila blogwalking, terjumpa Visitor yg tak ada singkatan nama negara...
dan pageview tak ada dan flag negara tu ada 8 je....
sedangkan pelawat diorng ramai....


Di atas tu ialah kebanyakan "Visitors" yg aku tengok pada blog engkorang....
tak ada singkatan nama negara dan pageview tak ada....
dan juga jumlah bendera tu kdg2 ada 8 je....
sedangkan pelawat engkorang ramai.....
kesilapan berlaku masa engkorang setting dulu....
tapi bila dah ramai Visitor.....sampai berpuluh2 ribu.....
sayang nak buat yg lain sebab nanti counter tu akan kosong semula...
seolah2 baru dalam blog ni....
Visitor di atas adalah yang asal di blog Baranglamaantik aku....
selepas aku godek2 modified.....
terjadi lah mcm kat bawah ni....


engkorang nampak tak ? ada singkatan nama negara....
dan jumlah bendera makin bertambah dan ada pageview....
jumlah maksimum bagi flag/bendera yg boleh dipaparkan ialah 248...
tu untuk free version....column plak ada 3 column....
terpulang pada engkorang nak buat berapa column....
apa yang perlu engkorang buat ialah....

ini ialah kod yg lama :


kod baru yang menjadikan jumlah flag/bendera bertambah....
ada singkatan nama negara dan ada pageview, ialah :


nampak tak huruf berwarna merah menunjukkan 2..maksudnya 2 column...
kalau engkorang nak 3 column..engkorang tukar pada nombor 3...
nombor 248 itu ialah jumlah bendera maksimum yang akan dipaparkan pada Visitor tu....
tapi engkorang copy kod di bawah dulu, gantikan yg lama...
masukkan pada kod visitor engkorang bermula dari perkataan column.
engkorang buang kod engkorang bermula dari perkataan column tu dan gantikan
dengan kod di bawah ni....
AMARAN : engkorang copy bermula dari perkataan column je...jgn copy semua kod aku yg kat atas tu...nanti jumlah pelawat blog aku plak yg keluar kat VISITOR engkorang...!!!!


selamat mencuba...!!!

p/s : utk safety, engkorang copy dulu kod visitor engkorang...
mana tau nanti hilang semua...aku tak bertanggungjawab...hihihi


4 pemurah tinta:

Tanpa Nama berkata...

Salam,
aik, sudah tukar ka?

AUR berkata...

Hmm....Timakasih PakWi...Nanti nak try...

Derus berkata...

dah try..jadi lah PakWi..thank..

Amri Abd Rani berkata...

Bagus2....

Pakwi pun ari tu godek2 sndiri je...
Alhamdulillah...

Related Posts with Thumbnails
Kepunyaan amrirani. Dikuasakan oleh Blogger.