Ahad, Julai 11, 2010

Lelaki

Lelaki
Ego mu kadang merah api tak terpadam
Lagi di ajuk tak termakan pujuk
Agaknya apa lagi yang tidak kau temu
Kering bibir bicara merayu
Injak kaki mu pemutus laku

Luah dan ungkap lah
Emosi kasih rindu dendam mu
Lantai fatamorgana mana yang kau pijak
Api cinta mana yang kau rasa bahangnya
Kian di ulit kian sombong tingkah mu
Ilmu cinta kasih mana yang kau cari

Lelaki
Engkau persis merak kayangan...tak tercapai tangan
Labuh bersimpuh di buana gagak di rimba
Aku sendiri terkenang kenang
Kata janji tidak dikota
Idaman hati menyeksa jiwa

Lelaki
Emping gadis mana lagi yang kau cari
Lilin cinta ku tergaung jauh dibenci mu
Aku yang dulu pernah hadir mewarnai jendela mu
Kini terjelepok di usir tanpa simpati
Indahnya lukisan cinta mu dulu

Lelaki
Engkau adam engkaulah imam
Lapangkan dada mu....aku ingin bermakmum
Agung mimbar mu memekar layu silu ku
Kudrat empat mu terdinding resah ku
Ibarat berpaut di tugu yang jitu

Lelaki
Engkau hadaplah sirna hati mu merenung ku
Longgarkan lah keakuan dan ego mu
Ajaklah perahu cinta agung mu dayung dampingi ku
Kelopak jiwa ini terlalu menagih mekar bunga kasih mu
Izinkan aku bertapa di nurani tulus mu...SELAMANYA



~ amri abd rani ~

2 pemurah tinta:

ciek niena berkata...

ouch.. semua nya tentang lelaki.. tenkiu sharing *)
nway, saya da tukar link blog.. sila la singah yea..

http://bilasayamenjerit.blogspot.com/
tenkiu yea.. wif lurve, ciek niena :)

Rina Lia (◕‿◕)✿ berkata...

wa best2!~

Related Posts with Thumbnails
Kepunyaan amrirani. Dikuasakan oleh Blogger.