Selasa, Julai 06, 2010

Dosa

Semalam
tika lemas di mujahadah rumah Mu
mengufuk adi pada kiblat Agung Mu
berdetak kerak hati
legam hanyirnya dosa
membarah di jiwa
menanah di raga


Diam sejadah tak terasa indah
dalam khusyuk diri bergundah
melerai sesat berfirasat madah
badai mengamuk nubari parah
benak meronta kecamuk resah


Mana lagi kan ku bawa
rabak yang robek ini
mana lagi kan ku sembah
roboh yang rebah ini
kalau tidak pada Mu
aku lah si tempang yang pincang
aku lah si puntung yang rentung


Ya ALLAH
Sirami lah tangan gersang dengan ampunan Mu
aku mahu.......aku rindu
berlabuh sujud di suci kaki Mu
bersauh megah di mega nur kasih Mu
rindunya aku bersapa Mu di MIZAN nanti
dalam SENYUM.......................




~ amri abd rani ~

3 pemurah tinta:

Illiana Hidayah berkata...

Allah itu Maha Pengampun.. kita manusia sering alpa..entry yg turut mengundang muhasabah sejenak pd diri sendiri.. nice!

Seri berkata...

setiap apa yang kita lakukan di masa lampau adalah suatu peringatan. mengambil iktibar dari kesilapan lalu adalah satu kebaikkan. alpha dan akur kepada nasib adalah satu kerugian.

Amri Abd Rani berkata...

Salam....

puisi/seloka/sajak Pakwi mngingat dan mnyedarkan diri Pakwi sndiri..kalau ada insan lain yg singgah dan mendapat pengajaran darinya....Alhamdulillah..

Related Posts with Thumbnails
Kepunyaan amrirani. Dikuasakan oleh Blogger.