Ahad, Oktober 31, 2010

Aku tetamu kecil

sedang mereka leka hanyut
pada acara seribu denyut
riuh bergendangan
selerak makanan
terabur hilai pekikan
mereka tak nampak aku

sedang mereka berkira kira
siapa mahu dipanggil
siapa mahu ditampil
berjela nama
bergulung kertas
mereka tiada nama ku

sedang mereka asyik berpesta
beronggeng inang John Travolta
kinja kanan kinja kiri
senandung irama Elvis Presley
gemuruh besar dewan
mereka tak peduli aku

aku tetamu kecil
indah dan cukup bahagia
jika diajak cuma berbicara....

~ amri abd rani ~

2 pemurah tinta:

Unknown berkata...

pak wi..
saya suka puisi yang cinta2..
yang lain pun boleh gak..
tapi bila baca puisi cinta adam dan hawa ni saya
lebihhhhhh suka..
hhheheh..

Amri Abd Rani berkata...

Diana :

selalunya muda mmg begitu...
berasa indah dgn cinta...
berasa gagah dan dibuai...

mungkin org muda lebih menjiwai cinta...Pakwi dah berkarat psl cinta2 ni....

Namun, kdg2 terimbau yg lama2...
kdg berasa ingin kembali ke sana...jeng jeng jeng...

Related Posts with Thumbnails
Kepunyaan amrirani. Dikuasakan oleh Blogger.