Ahad, Februari 06, 2011

Aku ....

Untuk menjawab tag dari Muhammad 'Afif , 25 fakta pasal diri (byknya..tak terbuat), hanya ini yang termampu....


lelaki anak...punya emak...tiada bapak
lelaki suami...punya isteri...moga ke mati
lelaki ayah...anak bersepah...banyak karenah
lelaki biasa...punya jiwa...miskin harta
lelaki alpa...dosa menerpa...ibadat biasa

lelaki kosong...mudah tersinggung...tiada agung
lelaki suka...kereta antik barang lama...kadang beli kadang percuma
lelaki mudah...kadang ramah...kadang gelisah
lelaki rahsia...banyak cerita...suka ketawa
lelaki tabah...kadang rebah...kadang menggagah

lelaki culas...kadang malas...suka berkias
lelaki aku...tak cari seteru...tak suka meniru
lelaki kamu...punya nafsu...hidup berliku
lelaki karat...kadang liat...kadang ligat
lelaki benci...orang mencaci...orang memaki

lelaki gelisah...berbuat salah...dosa melimpah
lelaki berhajat...moga ibadat...sejahtera akhirat
lelaki hamba...punya harta...milik Yang Esa
lelaki........

~ amri abd rani ~

Seorang lg anak tiada dlm gambar, entah kemana berlari...??!!
"Aku" dulu seorang...kini "Aku" dah ramai....

17 pemurah tinta:

r-5 berkata...

wah3 dah agak gak dah! pak wi mmg stylo. kih3. lebih darimenjawab tag tu, lebih dari 25 fakta ni. sanagt matang penulisan dan susunan ayat~ dari sajak ni pak wi sangat lah humble n sempoi. hehe. cayalah~ :)

toyolkiut berkata...

lelaki hebat..rumahtangga berkat..
amin..

diana berkata...

wah..
dalam ramai2 blogger yang kena tag saya tengok cara pak wi jawab la yang paling sempoi dan menarik..
caya lah pak wi..
hehhe

Amri Abd Rani berkata...

r-5 :
tq komen sebegitu...
buat yg terdaya utk memenuhi hajat seorang sahabat.

ToyolKiut :
blajar mnjd yg hebat...
bolehkan...??

Diana :
seseorang mungkin berbeza cara...
namun niat mungkin sama..

nelly berkata...

pak wi kreatif lah buat 25 info pasal diri sendiri ..

Cheqna berkata...

Salam PakWi,

semoga berjaya mendidik diri dan keluarga agar bahagia di dunia dan di akhirat..amin.

:-)

cemomoi berkata...

bole besokan lagi kluarga ni....

Seri Bahasa berkata...

kreatif sungguh balasan tag tu..

Amri Abd Rani berkata...

terima kasih byk2 doakan yg baik..
moga kebaikan milik semua.

ctpayong berkata...

salam pak wi
sungguh lelaki itu besar egonya tetapi lihatlah ego yang bagaimana.

kak ct senyum kambing baca kata kias pak wi. ada perli kadang kala. pedas tapi jujur dan benar.

kak ct cabar : ada sesiapa berani macam pak wi?. sila angkat tangan.

Amri Abd Rani berkata...

jangan lah cabar diaorg...nti diaorg buat betul2...haru biru..

ctpayong berkata...

sekali lagi salam utk pakwi

kalau sahut cabaran untuk kebaikan...urhhh sudah kira bagus.

Amri Abd Rani berkata...

yup...setuju sgt...

CIK TOM berkata...

kreatif cara pakwi jawab tag ni..best2!!

Amri Abd Rani berkata...

Cik Tom

terpaksa..
melayan permintaan anak muda..

kiwi berkata...

tgk gmbr family pakwi..comel-comel smua ^^

Amri Abd Rani berkata...

Kiwi..

Alhamdulillah,
anugerah Ilahi,
skrg ni sedang tunggu sorang lagi,
hihi....

Related Posts with Thumbnails
Kepunyaan amrirani. Dikuasakan oleh Blogger.