Ahad, Januari 30, 2011

Malam Buta

Kau buat apa
laju motor kau lumba
rempit rempit gaya selamba
jerit jerit minah suka
pekik pekik pecah suara
asyik asyik pinggir kota

mana malumu
mana gurumu
mana bukumu
mana ilmumu
mana ibumu

kau tahu pukul berapa
kau masih suka suka
ini dah malam buta
jiran jiran nak lelap minda
kawan kawan sakit bahaya
kau macam tak ada mata
kau saja nak layan jiwa
orang lain lantak belaka
jalanraya macam kau sewa

~ amri abd rani ~

10 pemurah tinta:

ctpayong berkata...

salam

mereka rasa ada dua nyawa
tak hargai jasa ibubapa...
sedihnya
sedihnya.

Amri Abd Rani berkata...

betul jugak tu..
sbb tu xsayang nyawa..

r-5 berkata...

wah pakwi boleh jd geng2 ni~ :) jemput la dtg blog saya tgok2 sajak nukilan budak hingusan ni~ hehe. http://ikanmasin164.blogspot.com/

Amri Abd Rani berkata...

No hal....
yg muda pun apa kurangnya...

miss nina berkata...

barangkali ada yang kurang di jiwa mereka, barangkali salah buat pilihan siapa tahu kan?

sekali musibah datang, aduhai..kasihan dan ngeri.

Amri Abd Rani berkata...

malang xberbau.....

toyolkiut berkata...

si rempit sakit jiwa..
iktibarnya buat2 lupa..
walau tengok kawan merana..
patah kaki pecah kepala..
masih boleh bergelak tawa..
memang tak sayang nyawa..

Amri Abd Rani berkata...

best..best..
kata2 yg best..!!

diana berkata...

kat tempat saya ni ramai yang macam ni pak wi..
kadang2 rasa nak keluar je marah..
tapi malas nak bergaduh dengan depa..'bukan paham bahasa ..

Amri Abd Rani berkata...

pernah mat motor pecahkan cermin kereta Pakwi yg parking kat luar rumah...diaorg saja suka2...xde kerja, masa Pakwi nk vakum cermin yg pecah tu, terjumpalah batu yg mungkin diaorg baling...besar jugaklaaa...
kalau kne...lebam bijik mata...!!!

Related Posts with Thumbnails
Kepunyaan amrirani. Dikuasakan oleh Blogger.